Inainte de a inregistra o comanda online, utilizatorul culege informatiile necesare atat despre companie, cat si despre produse. Din cele mai stravechi timpuri, cea mai eficienta modalitate de promovare este parerea clientilor care au colaborat cu compania si au incercat produsele. Bineinteles, la acestea se adauga experienta, expertiza si calitatea produselor, de la materialul din care sunt confectionale, pana la utilitatea lor.
Review-urile clientilor sunt o modalitate eficienta de a atrage noi clienti, dar si o posibilitate de dezvoltare a afacerii datorita beneficiilor pe care le ofera magazinului tau online:
- influenteaza decizia de cumparare a vizitatorilor;
- ajuta la procesul de SEO prin pozitionarea buna in rezultatele motoarelor de cautare;
- te ajuta sa iti cunoscti mai bine produsele, clientii si potentialii clienti;
- poti obtine feedback rapid din partea clientilor;
- ajuta la imbunatatirea strategiilor de marketing pentru fiecare categorie de produse sau noi colectii de produse.
In momentul in care un vizitator ajunge sa citeasca review-urile, documentatia despre istoricul companiei, produsele pe care le oferta, viziunea, misiunea si valorile acesteia a fost deja realizate, iar produsul pe care urmeaza sa il achizitioneze a fost stabilit. Acum nu ramane de vazut decat care este magazinul online de la care vei cumpara produsul.
Studiile arata ca oamenii au devenit din ce in ce mai interesati de ceea ce au de spus alti clienti si interesul pentru review-uri a crescut considerabil in ultimii ani:
- 85% dintre cumparatorii online citesc review-urile unui produs inainte de a-l achizitiona;
- un vizitator citeste in medie intre 2 si 20 de review-uri la un singur produs;
- aproximativ 75% din review-urile postate pe un magazin online sunt pozitive;
- 82% dintre clienti considera ca review-urile sunt importante;
- 63% dintre clienti prefera sa cumpere un produs de pe un site care are optiunea de review;
- 95% dintre clienti se vor intoarce pe site daca problema a fost remediata rapid, in timp ce 90% dintre clientii care au lasat un review negativ nu se vor mai intoarce.
Review-urile sunt un element important in decizia de cumparare a unui vizitator insa, in acelasi timp joaca un rol important in dezvoltarea afacerii tale. Nu este suficient sa ai produse de calitate pentru a avea clienti multumiti, ci trebuie ca magazinul tau online sa functioneze perfect, sa ofere clientilor informatiile dorite, serviciul cu clientii sa fie bine pus la punct, problemele care apar sa fie rezolvate rapid si multe alte aspecte care contribuie la o experienta placuta intre companie si client.
Nu astepta ca review-urile sa vina de la sine, incurajeaza clientii sa iti lase un review dupa ce comanda a fost livrata. Se poate intampla ca acestia sa uite sa iti lase un review, de aceea este bine sa fii intotdeauna in legatura cu acestia si sa le amintesti ca iti doresti sa afli parerea lor in ceea ce priveste colaborarea. Trimite-le un email in care sa le multumesti ca au ales sa colaborati impreuna si fa-i sa inteleaga cat de mult conteaza parerea lor pentru companie si pentru imbunatatirea calitatii produselor. Motiveaza-i intotdeauna sa lase unreview oferindu-le informatii in premiera despre un nou produs sau un discount.