Trendurile in mediul online se schimba atat de rapid, incat nici nu ne obisnuim bine cu noutatile si modificarile care au aparut ca trebuie sa ne orientam catre unor noi actualizari si sa ne adaptam trend-ului momentul. Cu alte cuvinte, mediul online iti ofera atat de multe optiuni adaptate nevoilor fiecaruia dintre noi, incat este imposibil sa te plictisesti daca activezi in acest domeniu.
Intotdeauna exista ceva ce iti starneste interesul si despre care vrei sa aflii cat mai multe lucruri. Partea buna in tot acest proces, este faptul ca atat detinatorii afacerilor online, cat si clientii si potentialii clienti ai acestora isi doresc intotdeauna sa invete si sa experimenteze lucruri noi. Cele mai importante trend-uri ale anului 2015 sunt:
1. Este obligatoriu ca magazinul tau online sa fie responsive - necesitatea oamenilor de a accesa site-urile care ii intereseaza de pe diferite dispozitive, se vede foarte clar in evolutia smartphone-urilor de ultima generatie. Ecranele acestora capata dimensiune din ce in ce mai mari, iar motivul este unul cat se poate de simplu: detinatorii pot naviga mult mai usor pe Internet, fara sa fie nevoiti sa dea zoom pentru a putea obtine informatiile dorite. Asadar, in 2015, un magazin online responsive nu mai este o optiune, ci este un aspect obligatoriu.
2. "Click" va fi inlocuit de "scroll" - poate deveni destul de incomod sa accesezi un magazin online si sa dai click de pe o pagina pe alta, de aceea o optiune mult mai eficienta si care te ajuta sa economisesti timp este un magazin online care este organiza in asa fel incat ai acces la informatiile dorite printr-o simpla miscare de rulare (scroll). Cea mai populara platforma din lume, WordPress ofera internautilor o multime de teme special create pentru o mai buna accesare de pe smartphone sau tableta.
3. Uimeste-ti clientii - daca in 2014 originalitatea si fidelizarea clientilor au fost importante, in 2015 se va pune accentul si mai mult pe acestea. In mediul de afaceri, trebuie sa iti cunosti foarte bine compania, dar in acelasi timp si concurenta pentru a putea sa gasesti acesti elemente care iti ofera un plus de valoare. Daca nu ai descoperit inca aceste elemente, in 2015 acorda o importanta mai mare acestor aspecte si foloseste-le in campaniile de marketing pe care le dezvolti si implementezi pe tot parcursul anului. Rezultatele nu vor intarzia sa apara.
4. Retelele de socializare versatile - utilizatorii isi doresc un magazin online usor de navigat si unde gasesc toate produsele care ii intereseaza. Daca raspunzi pozitiv la necesitatile clientilor, acestia nu vor continua sa caute produsele respective la concurenta, ci vor deveni fideli brand-ului tau. La fel se intampla si in cazul retelelor de socializare: clientii tai isi doresc ca atunci cand iti acceseaza pagina pe un site de socializare, sa poata sa iti lase un mesaj, o fotografie, un clip, un comentariu, sa aiba optiunea de chat, sa trimita fisiere si documente si multe altele. Asigura-te ca alegi retelele sociale care raspund acestor nevoi ale clientilor tai.
5. Continut. Continut. Continut - atat in cazul unui site de prezentare, cat si in cazul unui magazin online, continutul joaca un rol la fel de important. Descrierea fiecarui produs este esentiala, dar daca adaugi si cateva articole despre cum pot folosi podusele tale sau cum au fost folosite de alti clienti este cu atat mai bine. Astfel, le vei demonstra ca iti cunosti foarte bine produsele si esti foarte atent la parerile altor clienti.
6. Marketing personalizat si orientat catre client - atunci cand un vizitator gaseste pe magazinul tau online produsul pe care il cauta, primul pas catre o posibila cumparare este deja facut. daca este la prima vizita pe site-ul tau, il poti atrage oferindu-i un cupon de reduceri sau un produs cadou la prima achizitie, iar daca este un client mai vechi ii poti rasplati fidelitatea cu un produs personalizat.
Acestea sunt doar cateva previziuni ale anului 2015 in ceea ce priveste magazinele online. Bineinteles ca, pe parcurs or mai aparea si alte schimbari cu rolul de a creste numarul vanzarilor inregistrate pentru detinatorii magazinelor, dar si pentru a imbunatati si totodata, usura experienta de navigare a vizitatorilor.