WordPress ofera mii de teme care combina elementele de design preferate si optiunile tehnice necesare pentru dezvoltarea unei afaceri online. Unul dintre cele mai mari avantaje pe care le ofera WordPress este faptul ca utilizatorul poate schimba tema site-ului in orice moment, fara sa fie afectat continutul in sine, ci doar felul in care acesta este afisat in pagina. Indiferent de tema aleasa, panoul de administrare ramane la fel, iar schimbarea temei nu afecteaza felul in care creezi pagini noi sau adaugi continut.
Avand atat de multe optiuni disponibile este destul de dificil sa alegi tema potrivita pentru site-ul tau. Insa, orice antreprenor online trebuie sa se ghideze dupa anumite aspecte atunci cand este in cautare de tema perfecta pentru site-ul WordPress, si anume accesibilitatea si lizibilitatea continutului. Pune-te in locul clientilor si alege intotdeauna tema care consideri ca ii va surprinde din punct de vedere al design-ului si ii va ajuta sa gaseasca rapid informatiile pe care le cauta.
Cele mai importante aspecte pe care trebuie sa le iei in calcul atunci cand alegi tema pentru site-ul tau WordPress sunt:
Pretul
WordPress ofera clientilor doua categorii de teme din punct de vedere al pretului: gratuite si premium. In urma cu cativa ani, pretul era un semn al calitatii temei: cele contra cost erau mult mai bine realizate din punct de vedere tehnic decat cele gratuite. Astazi, pretul nu mai este un criteriu atat de important.
Avantajele unei teme premium
- design mai special, nu atat de popular precum temele gratuite;
- mai multe actualizari;
- suport preferential prin intermediul unui chat live, a unui sistem de tichete sau a unui forum;
- temele gratuite obliga utilizatorul sa includa un link in partea de jos a site-ului catre autorul temei.
Dezavantajele unei teme premium
- pretul: intre 50 si 200 de dolari;
- optiuni pe care utilizatorul nu le doreste;
- mai greu de invatat.
Experienta de navigare
Principalul scop al unei teme este de a face site-ul sa arate bine, sa aiba un design frumos aranjat si sa puna in valoare produsele sau serviciile pe care le oferi. Pentru a descoperi care sunt elementele care iti plac si cele care nu se incadreaza in dorintele tale, urmareste demo-urile temelor.
Optimizarea SEO
WordPress sta foarte bine la acest capitol, insa trebuie sa te asiguri ca tema pe care o alegi are specificat in descriere ca poate fi optimizata SEO. Insa incearca sa obtii informatii de la cat mai multi utilizatori. Citeste forumuri, bloguri si articole despre tema care iti place si vezi ce parere au alti utilizatori despre aceasta.
Optimizarea pentru dispozitivele mobile
Studiile arata ca mai mult de jumatate din traficul pe Internet provine de pe dispozitive mobile (telefon, tableta). Un site care nu poate fi accesat de pe telefonul mobil ii indeparteaza pe clienti. Online gasesti foarte multe informatii despre temele WordPress responsive si cele nu sun disponibile pe dispozitivele mobile.
Siguranta
Orice antreprenor online iti doreste ca afacerea sa fie in deplina siguranta. Pentru a evita situatiile neplacute, evita temele care nu au multe descarcari si review-uri din partea clientilor. Daca o tema are unele probleme in ceea ce priveste siguranta, vei afla despre aceasta din comentariile clientilor care au incercat-o deja.